Walter Horemans

Lid Afdelingsbestuur, Burgemeester

Na de lagere school in Nijlen volgde Walter het secundair onderwijs (wiskunde) aan het Sint-Gummaruscollege in Lier. Daarna volgde hij pedagogisch hoger onderwijs in Antwerpen en behaalde hij later het diploma hoger opvoedkunde in Gent.
    Beroepshalve was hij van 1982 tot 1992 leerkracht lager onderwijs aan het Sint-Jan Berchmanscollege in Antwerpen. Vervolgens werd Walter secretaris voor de CM regio Mechelen in het kantoor van Berlaar. Hierdoor leerde hij het Berlaarse volk pas echt kennen en waarderen.

Na de lokale verkiezingen van 2000 werd hij aangesteld als schepen van financiën en jeugd in de gemeente Berlaar. Dit mandaat oefende hij uit tot de verkiezingen van 2006. Bij de stembusgang van 2006 was hij lijsttrekker op de kieslijst van het Valentijnskartel "CD&V-N-VA" kieslijst. Met 1.682 voorkeurstemmen werd Walter aangesteld als burgemeester. In dit mandaat volgde hij partijgenoot André Martens op. Tevens werd hij als lijstduwer op de "CD&V-N-VA" kieslijst voor het provinciedistrict Lier verkozen tot provincieraadslid voor de provincie Antwerpen.

Bij de verkiezingen van 2012 bleef het Valentijnskartel in Berlaar intact en behaalde de lijst met Walter als lijsttrekker een absolute meerderheid met 48,8 % van de stemmen. Walter behaalde toen 1.862 voorkeurstemmen. Hij is burgemeester van 2007 tot heden.

In 2015 verscheen zijn eerste kinderboek, de Wonderbaarlijke Zomer van Polukarpus Boterbier, ism Ivo Pauwels en illustrator Joris Snaet. Het eerste exemplaar ging naar de kleinzoon van Fernand Huts.